• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad tror ni om mina chanser för samlingslån?

Jajajaja

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
22 Juni 2020
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Vad tror ni om ni chanser på ett samlingslån kring 350k? Skulle vilja samla ihop alla utom LånSpar och ICA för att endast ha tre lån kvar.

Ikano 145k
Svea 30k
Santander 70k
Mariginalen 110k
Thorn 35k
LånSpar 210k
ICA 250k
Totalt 850k

Ingen kontokredit

ff uc: 4 stycken (1 från januari, 3 från augusti)
Risk: 3% (bra)

Inkomst uc: 530k
underskott 90k

Kan tyvärr inte vänta ut ff från augusti då jag skulle behöva samla nu för att få ner kostnad.
Har tidigare löst Collector och Remember. Kan jag hoppas på något där?

Har även lite på bisnod/creditsafe jag skulle vilja samla. Kan jag söka 450k och få lägre erbjudanden, eller bränner jag mina chanser på samlingslån kring 200-350k genom att söka så högt?

Tacksam för svar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

therealdeal

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
21 Maj 2022
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Syns alla lån på UC?

Av min erfarenhet tror jag inte du kommer få ut något av Lendo. Det skulle isf vara ett 100-200k lån med typ 18% ränta från Norwegian.

Att söka med någon som borgenär är helt uteslutet?
 

Jajajaja

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
22 Juni 2020
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Syns alla lån på UC?

Av min erfarenhet tror jag inte du kommer få ut något av Lendo. Det skulle isf vara ett 100-200k lån med typ 18% ränta från Norwegian.

Att söka med någon som borgenär är helt uteslutet?

Hm, okej. Det lät inte bra.

Ja, alla syns på UC.

Nej, borgenär är uteslutet för tillfället.

Skiljer det sig från Lendo/Zmarta/Advisa, större chans med den ena eller andra?
 

therealdeal

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
21 Maj 2022
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Hm, okej. Det lät inte bra.

Ja, alla syns på UC.

Nej, borgenär är uteslutet för tillfället.

Skiljer det sig från Lendo/Zmarta/Advisa, större chans med den ena eller andra?
Tror ingen förmedlare är generösare än någon annan, samma ”skit” allihop.

När det gäller Lendo kan man ju fylla i belopp som ska lösas med lånet. Fyller du i 100% av lånesumman, att den ska lösas, finns det nog en chans att få ihop dessa:

Ikano 145k
Svea 30k
Santander 70k
Mariginalen 110k
Thorn 35k

Det är 390 tkr om huvudräkningen är rätt. Skulle summan vara för hög kan man ringa in och be om att testa en lägre lånesumma (på samma UC). Du ringer bara in och säger att de ska sänka låneansökan till tex 245 tkr (dvs ha kvar Ikano).

Det som talar för dig är lönenivån och få UC men det som talar emot är totalsumman tyvärr.

Vill inte ge dig några förhoppningar.

Hade du haft möjlighet att låna 3-400k av en vän, betala av skulder, sedan ta ett lån 2-3 veckor senare, för att betala tillbaka vännen så hade det nog gått vägen. Men väldigt jobbigt om det inte går igenom.

Hårt jobb, leva spartanskt och sälja massa saker eller få hjälp av borgenär är nog de lösningar du ska fokusera på tills du ligger på en skuld runt max 500’.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Tror ingen förmedlare är generösare än någon annan, samma ”skit” allihop.

När det gäller Lendo kan man ju fylla i belopp som ska lösas med lånet. Fyller du i 100% av lånesumman, att den ska lösas, finns det nog en chans att få ihop dessa:

Ikano 145k
Svea 30k
Santander 70k
Mariginalen 110k
Thorn 35k

Det är 390 tkr om huvudräkningen är rätt. Skulle summan vara för hög kan man ringa in och be om att testa en lägre lånesumma (på samma UC). Du ringer bara in och säger att de ska sänka låneansökan till tex 245 tkr (dvs ha kvar Ikano).

Det som talar för dig är lönenivån och få UC men det som talar emot är totalsumman tyvärr.

Vill inte ge dig några förhoppningar.

Hade du haft möjlighet att låna 3-400k av en vän, betala av skulder, sedan ta ett lån 2-3 veckor senare, för att betala tillbaka vännen så hade det nog gått vägen. Men väldigt jobbigt om det inte går igenom.

Hårt jobb, leva spartanskt och sälja massa saker eller få hjälp av borgenär är nog de lösningar du ska fokusera på tills du ligger på en skuld runt max 500’.
Lös inte ikano. Det är enda med rak amortering. De är mycket generösa och man får amorteringsfritt i 6 månader om man ringer dit. Man fyller sedan i ett formulär. Använd överskott till att beta av de med värst ränta eller månadskostnad.
Samla resterande om ekonomin verkligen inte går ihop.
 

Jajajaja

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
22 Juni 2020
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Tror ingen förmedlare är generösare än någon annan, samma ”skit” allihop.

När det gäller Lendo kan man ju fylla i belopp som ska lösas med lånet. Fyller du i 100% av lånesumman, att den ska lösas, finns det nog en chans att få ihop dessa:

Ikano 145k
Svea 30k
Santander 70k
Mariginalen 110k
Thorn 35k

Det är 390 tkr om huvudräkningen är rätt. Skulle summan vara för hög kan man ringa in och be om att testa en lägre lånesumma (på samma UC). Du ringer bara in och säger att de ska sänka låneansökan till tex 245 tkr (dvs ha kvar Ikano).

Det som talar för dig är lönenivån och få UC men det som talar emot är totalsumman tyvärr.

Vill inte ge dig några förhoppningar.

Hade du haft möjlighet att låna 3-400k av en vän, betala av skulder, sedan ta ett lån 2-3 veckor senare, för att betala tillbaka vännen så hade det nog gått vägen. Men väldigt jobbigt om det inte går igenom.

Hårt jobb, leva spartanskt och sälja massa saker eller få hjälp av borgenär är nog de lösningar du ska fokusera på tills du ligger på en skuld runt max 500’.
Okej, då blir det nog en ansökan runt 400k, får jag inga erbjudanden där testar jag kring 250k på samma ansökan.

Jag vet att totalsumman är hög men sett andra på forumet med liknande och sämre förutsättningar som ändå lyckats samla lite. Ligger ju trots allt under 2x inkomsten i lån.

Ska fundera lite på vad som blir bäst..
 

Jajajaja

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
22 Juni 2020
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Lös inte ikano. Det är enda med rak amortering. De är mycket generösa och man får amorteringsfritt i 6 månader om man ringer dit. Man fyller sedan i ett formulär. Använd överskott till att beta av de med värst ränta eller månadskostnad.
Samla resterande om ekonomin verkligen inte går ihop.
Läst mycket bra om Ikano. Kan man få erbjudande från exempelvis Ikano via Lendo om man redan har lån där?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp